فواید روغن آووکادو
نوشته شده توسط : سعید

روغن آووکادو یک روغن خوراکی و موضعی است که از میوه گیاه آووکادو استخراج می شود. این گیاه بومی آمریکای مرکزی و مکزیک است. امروز از میوه ی گلابی شکل این گیاه، روغنی بسیار مفید برای سلامتی تولید می شود به نام روغن آووکادو . روغن میوه آووکادو به اندازه روغن زیتون معروف نیست اما به همان اندازه خوشمزه و دارای خواص بی شماری است. دلیل اصلی خرید روغن آووکادو برای سلامتی این است که حاوی آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است.

تغذیه آووکادو
آووکادو کالری زیادی دارد. اندازه وعده پیشنهادی کوچکتر از حد انتظار شماست: 1/3 یک آووکادوی متوسط ​​(50 گرم یا 1.7 اونس). یک اونس 50 کالری دارد.

آووکادو سرشار از چربی است. اما این چربی اشباع نشده است ، که یک چربی "خوب" است و به کاهش کلسترول بد کمک می کند ، به شرطی که آنها را به میزان متوسط ​​مصرف کنید.

آووکادو نزدیک به 20 ویتامین و مواد معدنی ارائه می دهد. بنابراین در یک وعده 100 گرمی ، شما می توانید:

485 میلی گرم پتاسیم
81 میکروگرم فولات
0.257 میلی گرم ویتامین B6
10 میلی گرم ویتامین C
2.07 میلی گرم ویتامین E

آووکادو قند کمی دارد. و حاوی فیبر هستند ، که به شما کمک می کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. در یک مطالعه ، افرادی که نیمی از آووکادوی تازه خود را به ناهار خود اضافه کرده اند علاقه بیشتری به خوردن غذا در 3 ساعت آینده نسبت به افرادی که میوه ندارند ، دارند.

فواید سلامتی آووکادو
یک سبک زندگی سالم که شامل مواد غذایی مغذی باشد می تواند به پیشگیری و برگشت بیماری کمک کند. آووکادو غذای سالمی است که می توانید اضافه کنید. ویتامین ها ، مواد معدنی و چربی های سالم که از آووکادو دریافت می کنید به پیشگیری از بیماری کمک می کند و بدن شما را در وضعیت مطلوبی حفظ می کند. آووکادو ممکن است به دفع موارد زیر کمک کند:

سرطان. فولات دریافتی از آووکادو ممکن است خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان پروستات و روده بزرگ را کاهش دهد. مواد مغذی موجود در آووکادو نیز ممکن است سرطان را درمان کنند.
آرتروز و پوکی استخوان. مطالعات روی عصاره های روغن آووکادو نشان می دهد که آنها می توانند علائم آرتروز را کاهش دهند. ویتامین K موجود در آووکادو با کاهش سرعت از دست دادن استخوان و دفع پوکی استخوان ، سلامت استخوان شما را افزایش می دهد.
افسردگی. تحقیقات نشان می دهد بین افسردگی و میزان کم فولات رابطه وجود دارد. فولات به شما در جلوگیری از تجمع ماده ای به نام هموسیستئین در خون کمک می کند. هموسیستئین جریان مواد مغذی را به مغز شما کاهش می دهد و باعث افزایش افسردگی می شود. مقادیر بالای فولات در آووکادو ممکن است به شما در حفظ علائم افسردگی کمک کند.
التهاب التهاب مزمن می تواند بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت ، بیماری آلزایمر و آرتروز را از بین ببرد. ویتامین E موجود در آووکادو باعث کاهش التهاب در بدن شما می شود.

مواد مغذی موجود در آووکادو همچنین می توانند به حفظ سلامت کمک کنند:

هضم. آووکادو مملو از فیبر است. آنها به ویژه دارای فیبر نامحلول هستند ، نوعی که به انتقال مواد زائد از طریق بدن کمک می کند. فیبر شما را منظم نگه می دارد و می تواند از یبوست جلوگیری کند.
فشار خون. آووکادو سرشار از پتاسیم است. پتاسیم با کاهش سطح سدیم در خون و کاهش تنش در دیواره رگ های خون ، به سطح فشار خون کمک می کند.
قلب. بیشتر چربی سالم موجود در آووکادو اسید اولئیک ، یک اسید چرب اشباع نشده تک است. این چربی سالم برای قلب به کاهش التهابات قلبی عروقی کمک می کند. آووکادو همچنین دارای ماده مغذی به نام بتا-سیتوسترول ، نوع گیاهی کلسترول است. بتا-سیتوسترول به کاهش سطح کلسترول کمک می کند.
چشم انداز. لوتئین و زاگزانتین دو آنتی اکسیدان موجود در آووکادو هستند که برای چشم شما مفید هستند. آنها به محافظت از بافتهای چشم شما در برابر آسیب نور ماورا بنفش کمک می کنند و هم از آب مروارید و هم از تخریب ماکولا جلوگیری می کنند.
بارداری. برای جلوگیری از نقایص مادرزادی در مغز و ستون فقرات کودک ، روزانه حداقل به 400 میکروگرم فولات نیاز دارید. یک آووکادو حدود 41٪ آن را به شما می دهد.

آماده سازی آووکادو
آووکادو را در دمای اتاق نگهداری کنید ، به خاطر داشته باشید که رسیدن آنها 4-5 روز طول می کشد. برای سرعت بخشیدن به روند رسیدن ، آنها را در یک کیسه کاغذی به همراه یک سیب یا موز قرار دهید. وقتی پوست های بیرون آن سیاه یا بنفش تیره باشد و تحت فشار ملایم قرار بگیرد ، آنها آماده خوردن یا یخچال هستند.

قبل از برش آنها را بشویید تا آلودگی و باکتری از چاقو به خمیر کاغذ منتقل نشود.

گرچه گوآکامول محبوب ترین روش برای خوردن آووکادو است ، شما همچنین می توانید ماکارونی را پوره کرده و پرتاب کنید ، در دستور العمل های خوب پخته شده خود جایگزین کره یا روغن شوید یا ساندویچ ها را پخش یا برش دهید.

هنگام سفارش در رستوران به یاد داشته باشید که همه غذاهای آووکادو برابر نیستند. برخی از اقلام - مانند سیب زمینی سرخ کرده آووکادو و رول تخم مرغ آووکادو - با خمیر پوشانده شده و سرخ می شوند و باعث می شوند کالری و چربی آنها بسیار بالاتر باشد.

آلرژی آووکادو
اگر حساسیت به لاتکس دارید ، قبل از افزودن آووکادو به رژیم خود با پزشک خود صحبت کنید. افرادی که به آلاتکس حساسیت جدی دارند نیز ممکن است پس از خوردن آووکادو علائمی داشته باشند. همچنین ممکن است این اصطلاح را سندرم غذای لاتکس یا آلرژی به میوه لاتکس بشنوید.

محصولات لاتکس از پروتئین موجود در شیره درخت لاستیک برزیل (Hevea brasiliensis) ساخته می شوند. آووکادو دارای پروتئین بسیار مشابهی است که باعث واکنش آلرژیک می شود. علائم شما ممکن است خفیف یا جدی باشد. هر زمان آووکادو داشته باشید ممکن است بدتر شوند.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: